12 November 2015

Jak uporządkować swoją biżuterię oraz perfumy

Witajcie kochani!

Skoro już rozpoczęłam temat biżuterii TUTAJ, to pokażę Wam jak udało mi się zorganizować (i w zasadzie zoptymalizować) przechowywanie biżuterii oraz perfum w swoim domu. 
Mam nadzieję, że niektóre z tych pomysłów lub inspiracji będą przydatne :)



Jak najczęściej wygląda schowek na biżuterię



Po przeprowadzce (czyli dobre kilka miesięcy temu) miałam wszystkie swoje bransoletki, zawieszki i inną biżuterie rzuconą luzem do szuflady. Taki nieporządek i brak organizacji zdarza się pewnie w życiu każdej kobiety co najmniej raz. Mówiąc szczerze pewnie zdarza się o wiele częściej. Wyglądało to mniej więcej tak.





Jak przechowywać biżuterię?


  • Wystarczyło zaopatrzyć się w stojak na bransoletki (można kupić na allegro od 20 zł albo zrobić samemu tak jak na tym filmie). 
  • Szkatułkę na drobną biżuterię (można kupić na allegro od 70 zł). 
  • Część biżuterii używamy częściej niż pozostałej, więc potrzebujemy dla niej łatwo dostępnego stojaka lub tacę. Znając siebie wiem, że i tak rzucę zegarek na wierzchu, więc wole to zrobić na ozdobny talerzyk niż gdzie popadnie. W tym celu zrobiłam brokatowy talerzyk (o tym za parę tygodni) oraz zakupiłam drewnianą tacę na drobiazgi (bransoletka, próbka perfum) do innego pokoju. Podobną tacę znajdziecie tutaj.
  • Dokładnie tak samo jest z perfumami, których używamy w bieżącym sezonie. Zakupiłam dla nich podstawkę w Ikei
  • Kolejna niezbędna rzecz - stojak lub raczej wieszak na rożnego rodzaju zawieszki i wisiorki. Zapobiega on zaplątywaniu się i niszczeniu przy bezpośrednim kontakcie. 

Jak uporządkować biżuterię?

Bardzo pomógł mi przegląd biżuterii (wypada go pewnie zrobić raz na rok). Zasada działa podobnie jak z szafą pełną ubrań: analizujemy co jeszcze kiedykolwiek założymy albo co trzeba oddać do złotnika (nie wspominam tu o wyrzuceniu biżuterii). Rzeczy zniszczone (nie do naprawy), puste pudełka a także nie związane z biżuterią przedmioty powinny być wysegregowane i usunięte. 
Każda z nas pewnie ma kilka nietrafionych prezentów albo upominki od byłych. One nadają się już tylko do sprzedaży (chyba że to bransoletka z brylantami za kilkaset tysięcy ;)). Osobiście znalazłam prawie 15 pudełek Pandora, Swarowski oraz puste pudełka od perfum wrzucone luzem do jednej szuflady. Jeżeli wewnętrzny duch "kolekcjonera" nie pozwala wyrzucić wszystkiego, dajcie tym gratom drugie życie lub sprzedajcie (markowe pudełka rozchodzą się jeszcze lepiej niż sama biżuteria).








Oto kilka pomysłów, które znalazłam na Pinterest













Niestandardowe rozwiązania



17 comments:

  1. u mnie tez bizuteria ma swoje miejsce ;)
    a jesli chcesz wygrac organizer na bizuterie to zapraszam do mnie na konkurs ;)

    ReplyDelete
  2. Staram się raczej mieć poukładaną biżuterię, ale w biegu zdarza mi się mieć troszkę zamieszania w niej :)
    zapraszam do mnie na konkurs, gdzie można wygrać wymarzoną torebkę oraz Giveaway od dresslink

    http://fashionelja.pl

    ReplyDelete
  3. Beautiful pieces !!!!


    Kisses


    http://www.thetrendysurfer.com/

    ReplyDelete
  4. Naprawdę świetny post, właśnie muszę uporządkować moją biżuterię, naprawdę przydatny post
    U mnie nowy post z 2 rozdziałem mojego opowiadania i zdjęciami

    http://odbicie-lustra.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bardzo się cieszę, że mój wpis okazał się przydatnym!

      Delete
  5. super pomysły, teraz będę wiedziala jak ogarnąć biżu :)

    ReplyDelete
  6. Beautiful photos, nice collection
    Have a great weekend

    kisses Adela Acanski

    ReplyDelete
  7. сколько красивых украшений и идей!
    http://www.mosaictrends.com/

    ReplyDelete
  8. Właśnie planuje zakup szkatulki, świetny bloog!:))

    ReplyDelete
  9. oo bardzo przyda mi się ten wpis, właśnie planuję uporządkować swoją biżuterię :):)

    www.Anita-Turowska.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. I love these tips. I have so many rings and bracelets but now I know how to organize them!

    Great blog Valery!
    xoxo,
    http://petitemaisonoffashion.blogspot.com/ ♥

    ReplyDelete
  11. nie będę ukrywać, że trochę tej biżuterii mam ;) i mam ją w ogromnej szufladzie a część pozawieszałam na tablicy korkowej, może nie jest tak widowiskowa jak na Twoich ostatnich zdjęciach ale sie sprawdza :)

    http://lamodalena.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dobrze się trzymają? Zastanawiam się nad tym rozwiązaniem ale obawiam się , że znajdę wszystko następnego dnia oderwane z kawałkiem tablicy :)

      Delete

Share
zBLOGowani.pl