19 January 2015

Olejek arganowy: mój sposób na zdrowe włosy

Znajome często zadają mi pytanie odnośnie kuracji moich włosów i szczegółów na temat tego, jak pozbyłam się suchych końcówek. Wypróbowałam mnóstwo metod, kosmetyków i unikałam suszarek oraz lokówek. Robiłam domowe maseczki i wydaję mi się, że przetestowałam wszystkie przepisy, które można znaleźć na necie. Po stosowaniu niektórych zauważałam natychmiastowy efekt. Jednym z moich ratowników był i pozostaje olejek arganowy. Zaczęłam się teraz głębiej zastanawiać i dochodzę do wniosku, że nigdy nie próbowałam używać go w innych celach: ani do masażu, ani do pielęgnacji skóry twarzy i rąk. W moim domu jest on przeznaczony do ratowania zmęczonych i przesuszonych włosów.



Cieszy mnie fakt, że olejek arganowy zrobił się bardzo popularny w ostatnim czasie i nie można już sobie wyobrazić firmy kosmetycznej, która nie stworzyłaby osobnej serii na jego podstawie. Można znaleźć produkty od kosmetyków pielęgnacyjnych po kosmetyki do makijażu. Bardziej dostępny niż kiedyś jest czysty olejek oraz olejek z dodatkami perfumeryjnymi, który jest zdecydowanie tańszy.
Moim ulubieńcem wciąż pozostaje 100% naturalny olejek The Secret Soap Store. Zamówiłam go pierwszy raz w momencie kiedy jeszcze prowadziłam sklep internetowy z naturalnymi kosmetykami i byłam zakochana w produktach organicznych, naturalnych i w 100% ekologicznych. Wydawał mi się dość drogi, ale teraz z upływem czasu przyznaje, że był i pozostaje wart swojej ceny.


Mam go już ponad rok i jak widać z jednego ze zdjęć  jest on bardzo wydajny mimo iż stosuję go po każdym myciu głowy. Od tamtego czasu zdążyło się zmienić opakowanie.

Używam zaledwie 2 kropelki które rozprowadzam na końcówki wilgotnych włosów nie zmywając. Olejek nie zawiera substancji dodatkowych, które w większości innych kosmetyków obciążają włosy. Przy lekkim przedawkowaniu sprawią, iż włosy wyglądają na niedomyte.


Znalazłam generalnie dwa sposoby na skuteczne używanie olejku arganowego w celu wzmocnienia i podstawowej pielęgnacji włosów. Jeden z nich, to zwykła maska. Trochę olejku można wmasować opuszkami palców w skórę głowy i niewielką ilość rozprowadzić na suche włosy. Taką maskę polecam zostawić na całą noc. Jednym z warunków jest ciepło: włosy najlepiej zabezpieczyć woreczkiem albo czapeczką pod prysznic i owinąć ręcznikiem. Wymaga to później dokładnego mycia i płukania włosów. Drugi sposób, to używać olejku jako balsamu, jak pisałam na samym początku. Pozostawiony na włosach olejek ma jeszcze jedną właściwość: puszące się naturalnie włosy będzie dzięki niemu łatwiej wyprostować albo po prostu uporządkować. Jeżeli macie nie do końca proste włosy możecie spróbować tej właśnie metody.


2 comments:

  1. Uwielbiam olejki. Przy moich włosach o długości za biodra są z pewnością bardzo wskazane :) Ale arganowy niekoniecznie mnie przekonuje; zakochałam się za to w olejku z czarnuszki. Nie ma zbyt przyjemnego zapachu, za to świetnie działa :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nigdy nie próbowałam :) Czy jest on ogólnodostępny?

      Delete

Share
zBLOGowani.pl